Najjednoduchšie, čo môžete urobiť, je obrať a jesť až do pocitu sýtosti. Druhá možnosť je trochu sa s tým pohrať. Výsledok môže vyzerať napríklad takto:

 

 

osviezenie.jpg

 

  • nakrájané broskyne, černice
  • broskyňová „polievka" ozdobená černicami a malinami

- broskyne jednoducho dohladka rozmixujeme. Môžeme ochutiť korením. Výraznú chuť a arómu dodá škorica alebo kardamón.

  • ľan a biely mak umleté na makovom mlynčeku

Ak zjete dostatočné množstvo, dá sa zasýtiť aj zo samotných broskýň. Ovocie samo o sebe však rýchlo vytrávi a o tri hodiny príde znova hlad. Ja preto uprednostňujem pridať si k ovociu nejakú zasycujúcu potravinu. V tomto prípade to bol ľan a mak. Obe patria k olejnatým semenám a zasýtia na veľmi dlhú dobu. Okrem toho, ľan patrí k najbohatším zdrojom mastných nenasýtených kyselín omega-3 a mak je zasa najbohatším zdrojom vápnika. Obsahuje ho až 12-krát viac ako mlieko (1400 mg na 100g). Zaradiť ich do jedálnička sa preto skutočne oplatí.

Treba poznamenať, že ovocie sa najlepšie trávi, keď je konzumované samostatne. Každý máme však iný organizmus, niekomu určité kombinácie nemusia vyhovovať, pre iného ale nebudú predstavovať žiaden problém.

Ak vás teda v najbližších dňoch prekvapí horúci augustový deň, skúste namiesto zmrzliny siahnuť po chutnučkej broskyni. Bude to nielen zdravšie, ale aj prirodzene osviežujúce.

Dobrú chuť :-)